Virtueel rondkijken op de campus (video)

Rondkijken op de campus kan vanaf nu ook virtueel. Tijdens de online open dag van Wageningen University & Research is namelijk een 360 gradenvideo gelanceerd. Dat is een video waarbij je zelf kunt bepalen welke kant je opkijkt. Op die manier lijkt het volgens de makers net alsof je zelf op de campus bent.
Vincent Koperdraat

De online open dag is vooral bedoeld om potentiële buitenlandse studenten kennis te laten maken met WUR. Tijden de vorige editie lag de focus vooral op de diverse opleidingen. Dit jaar moet de campusbeleving centraal staan.

Renske van Dijk is eindverantwoordelijk voor de Online Open Dag. Zij is met name enthousiast over een nieuwe techniek die mensen de campus moet laten beleven: de 360 gradenvideo.

Renske kan zien vanuit welke landen er veel wordt gekeken naar de online open dag: ‘Er kijken nu vooral mensen vanuit India naar onze live-uitzendingen en website. Maar ik verwacht dat het later op de dag gaat verschuiven naar Latijns-Amerika’.

De vergelijking met Google Streetview is gauw gemaakt. Daar kun je van grote hoogte inzoomen tot straatniveau en ook virtueel rondkijken. Toch is zo’n 360 gradenvideo anders, legt filmmaker Nick Rensen uit.

Benieuwd geworden naar de 360 gradenvideo? Check de video hieronder: