Cultuur

WUR-studenten treden op tijdens huiskamerfestival

Huiskamerfestival Muziek bij de Buren wordt op 11 december in Wageningen gehouden. In zeker twintig huis- of studentenkamers kan geluisterd worden naar optredens van lokale muzikanten, studenten en oud-studenten van de WUR.
Marijn Flipse

Het is de eerste keer dat het festival in Wageningen gehouden wordt. Een van de organisatoren is WUR-studente Barbara Schierbeek. Een aantal (oud)-studenten heeft hun studentenkamer beschikbaar gesteld voor de bandjes die optreden. In twee bands spelen Wageningse studenten of oud-studenten, namelijk Flotsam Matric en Bergolf.

Bezoekers kunnen verschillende huiskamers langs om meerdere optredens te bekijken. De toegang voor het festival is gratis.

Tot en met 16 oktober is het nog mogelijk om je op te geven als muzikant of je huis-of studentenkamer beschikbaar te stellen voor een optreden. Opgeven kan via: www.muziekbijdeburen.nl

In Wageningen is al een soortgelijk evenement, het theaterfestival Roomservice. Studentenkamers worden dan omgebouwd tot theaterzaaltjes. Dit festival vindt plaats op 3 november.