Workshop story telling door docent van het jaar

Teacher of the Year Jessica Duncan is op jacht naar verhalenvertellers. Daarom organiseert ze 24 november een avond die in het teken staat van mooie verhalen. Vanavond is er een workshop waar studenten de fijne kneepjes van storytelling kunnen leren.
Linda van der Nat

© Guy Ackermans

Volgens Duncan heeft iedereen een verhaal te vertellen, dus iederen is welkom op de workshop en de lezingenavond. Vooral degenen die denken dat ze geen verhaal hebben of dat hun verhaal er niet toe doet.

Duncan gebruikt voor haar ‘Diversity Chronicles’ het geld dat ze eerder dit jaar ontving voor haar uitverkiezing tot beste docent van het jaar. Toen zei ze al dat ze het prijzengeld wilde inzetten om de verhalen voor het voetlicht te brengen van studenten die het vertrouwen of de vaardigheden missen om dat te doen.

Nieuwe generatie

Ze hoopt met de workshop en de lezingenavond de nieuwe generatie wetenschappers te leren hoe ze goede verhalenvertellers worden en een dialoog te beginnen over diversiteit op de campus. ‘Als docenten kunnen we die verhalen gebruiken om onze vakken meer inclusief te maken, zodat iedere stem wordt gehoord.’

Tijdens de – gratis – workshop werkt Duncan samen met Emma Holmes, oud-student aan WUR en communicatie-expert. Samen gaan ze de studenten helpen hun verhaal te vinden, eraan te werken en tenslotte het vertrouwen te vinden het ook daadwerkelijk te vertellen.

Er hebben zich inmiddels vijftien studenten opgegeven voor de workshop. Meer info is te vinden op Duncans blog.