Wageningse studente uit Taiwan ook op Olympische Spelen

Isheau Wong, een masterstudent Marketing & consumer behaviour uit Taiwan, is de vierde Wageningse student die meedoet aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
Linda van der Nat

Wong is een springruiter en komt uit op het onderdeel Springen, individueel. Zij kwalificeerde zich vorig jaar augustus met haar paard Zadarijke. Ze is 27 jaar en woont al langere tijd in Nederland. Voor een onderzoek tijdens haar studie zocht ze ooit paardenmensen met een allergie voor paarden.

Op zondag 14 augustus komt Wong voor het eerst in actie. De finale is op vrijdag 19 augustus.

Naast Wong zijn er nog drie Wageningse studenten die naar de Olympische Spelen gaan. Nadine Visser komt uit op de meerkamp en de 100 meter horden, Eva Hovenkamp op de 4×400 meter en Jan-Willem van Schip is baanwielrenner.