In beeld
Studentenleven

Typische geur van gras, zonnebrand, en bier op Bevrijdingsfestival (fotoserie)

Perfect weer en een perfecte sfeer tekenden afgelopen zaterdag het Wageningse Bevrijdingsfestival. De festiviteiten varieerden van een techno-ontbijt tot meezingen met André Hazescovers. En natuurlijk dikke rijen voor de optocht met veteranen.
Liza van Kapel

© Guy Ackermans

Het zonovergoten Bevrijdingsfestival begon voor veel studenten met ontwaken bij het populaire technobreakfast op het Binnenveld. Maar ook bij de verschillende podia in en rond het centrum komen al snel mensen genieten van muziek en een (zelf meegebracht) drankje. De controlepoortjes ontbraken dit jaar. De typische festivalgeur van gras, zonnebrand en bier hing dan ook al snel in de lucht.

Gelukzalige glimlach

Rond half vier leek iedereen zich uit alle hoeken te verzamelen voor het défile, waar zich dikke rijen langs de route vormden en mensen zelfs in lantarenpalen klommen voor een beter zicht op de veteranen, die met een gelukzalige glimlach op het gezicht werden rondgereden in traditonele voertuigen, duidelijk genietend van alle aandacht..

Het hoofdpodium was dit jaar wederom verplaatst, en nu neergestreken op de parkeerplaats bij het plantsoen. Echt een succes was dit volgens de festivalgangers niet: rond het begin van acts was er geen doorkomen aan in de mensenmassa. Misschien werkte de drukte afschrikwekkend en was het daarom opvallend rustig bij de afsluitende act, de Daredevils. Maar groot publiek of niet: met gemixte covers van Andre Hazes tot ACDC wisten zij wel een (bevrijdings)feestje te bouwen.

Klik op de foto hieronder voor de fotoserie.

Liberation Day 2018