Organisatie
Medewerkers
Onderwijs
Video

Tweede genomineerde Teacher of the Year 2016: Ute Sass-Klaassen

De tweede genomineerde voor de jaarlijkse Teacher of the Year Award is bekend: universitair docent Bosecologie en bosbeheer Ute Sass-Klaassen.
Linda van der Nat

Resource verraste Sass-Klaassen in haar kamer in Lumen, samen met een jurylid van de Teacher of the Year Award. ‘Ik mag meedoen aan The Voice?’ grapte de docent van vakken als Forest resources and sustainable forest management systems toen ze de zilveren enveloppe zag.

Sass-Klaassen werd al meerdere keren genomineerd voor de Teacher of the Year Award, maar wist de prijs niet mee naar huis te nemen. Desondanks werd ook de nieuwste nominatie met blijdschap in ontvangst genomen. ‘Ik vind het een grote eer om bij de vijf beste docenten genoemd te worden.’ Wel benadrukte ze dat onderwijs geven team work is. ‘Eigenlijk is het gek dat er maar één Teacher of the Year is. Er is niet één type van excellent onderwijs, dat is juist heel divers. Ik zou het fantastisch vinden als er een team tot Docent van het Jaar wordt benoemd.’

De jury van Teacher of the Year roemt Ute Sass-Klaassen omdat ze precies weet hoe ze kan aansluiten bij studenten. Ze kent haar studenten goed en benadert iedereen op een andere manier. Zelf denkt Sass-Klaassen dat studenten haar betrokkenheid waarderen. ‘Studenten willen investeren in hun studie wanneer ze zien dat de docent dat ook doet. Ik stop heel veel tijd in de voorbereiding van mijn lessen, net als mijn collega’s.’

De komende dagen maakt Resource ook de andere genomineerden voor de Teacher of the Year Award 2016 bekend. Vorige week werd al bekend gemaakt dat André van Lammeren in de race is om beste docent van 2016 te worden. De winnaar wordt 21 april bekend gemaakt, tijdens een feestelijke ceremonie waarop ook de onderwijsbonussen worden uitgereikt. De Teacher of the Year Award is een initiatief van het Universiteitsfonds Wageningen.

De overige genomineerden van 2016

Leave a Reply


Je moet inloggen om een comment te plaatsen.