Studentenleven

Studententijdschrift The Jester nu ook online te lezen

Het door studenten opgerichte tijdschrift The Jester is nu ook online te raadplegen. In juni verscheen de eerste editie van het tijdschrift, dat toen in een oplage van 650 stuks werd uitgebracht.
Luuk Zegers

© The Jester

The Jester betekent de nar of de hofnar. ‘Iemand die dus op een grappige manier kritiek kan leveren op de koning’, zegt David de Winter, een van de initiatiefnemers van het tijdschrift. ‘The Jester moet kritisch en genuanceerd zijn, maar wel met een lach.’

Het tijdschrift ontstond als een project van Stichting RUW. ‘We willen een creatieve leeromgeving maken waar studenten hun kritische gedachten kunnen ontplooien en communiceren’, zegt De Winter. Aan de eerste Jester werkten negen studenten mee. De meesten daarvan schrijven, maar sommigen maken ook cartoons, zoals Dominique Rooks die de onderstaande strip heeft getekend.

‘House it going?’ door Dominique Rooks

Andere stukken gaan over de geschiedenis van Wageningen en 5 mei; de boeken van Louise Fresco. Ook is er een interview met de stadsdichter van Wageningen.

Focus op online

Nu verschuift de focus van The Jester dus naar de website. ‘Daarnaast willen we wel drie á vier keer per jaar een nummer drukken’, zegt De Winter.

De artikelen uit de eerste uitgave zijn te lezen op www.thejesterwageningen.nl.

(Een deel van) de redactie van The Jester. © The Jester