Resource 14: Op naar het pluche

In deze Resource een portret van zeven studenten die een gooi doen naar een zetel in de gemeenteraad. Verder onder meer een interview met Anne Jochemsen, de Wageningse studente die meedoet met de Paralympics in Sotsji.
Rob Goossens

Stem student!

Steeds meer studenten willen de politiek in en bij de lokale partijen zijn ze maar al te welkom. Bij vrijwel alle Wageningse partijen staan studenten op verkiesbare plaatsen.

Honger naar meer

Enkele honderden Wageningse studenten woonde de Voedsel Anders conferentie bij over alternatieve benaderingen voor de gangbare voedselproductie. Volgesn sommigen een signaal dat studenten behoefte hebben aan een nieuw type voedselopleiding. Voldoet het Wageningse onderwijsportfolio nog wel?

God zij dank

De Wageningse promovendus Jerke de Vries moest onlangs het dankwoord uit zijn proefschrift verwijderen omdat hij daarin God had bedankt. Is het goed dat religie en wetenschap op deze manier van elkaar worden gescheiden? Of is een dankwoord een persoonlijke toevoeging waar de universiteit niets over te zeggen heeft?

Verder in deze Resource:

– De prestaties van student/skiester Anne Jochemsen in Sotsji.

– Rector wil online onderwijs (MOOC’s) stimuleren.