NOS-uitzending over weer en klimaat op campus

De tuin van Lumen is op 3 december het decor van een live-uitzending van de NOS. Op die dag praten weerman en WUR-alumnus Gerrit Hiemstra en presentator Winfried Baijens 's avonds een uur lang over het meest Hollandse onderwerp dat je kunt bedenken: het weer.
Linda van der Nat

De tuin van Lumen. © Marte Hofsteenge

‘Wat ‘n weer’ gaat over klimaatverandering en wat we daarvan merken in ons dagelijks leven, zoals de droogte tijdens de zomer, de zonnige herfst en de warmterecords die de afgelopen tijd zijn gebroken. Aanleiding is de wereldwijde klimaattop in Polen die op 3 december van start gaat. NOS vond Wageningen een logische locatie voor een televisie-uitzending over hoe we ons aan die klimaatverandering moeten aanpassen, aldus Jac Niessen, wetenschapsvoorlichter bij WUR.

Klimaatverandering

Er zijn tijdens de uitzending korte reportages te zien en Hiemstra en Baijens praten met deskundigen uit het hele land over hoe we ons kunnen aanpassen aan de klimaatverandering. Ook Wageningse experts zullen hun opwachting maken, maar het is nu nog niet duidelijk wie dat zullen zijn, zegt Niessen.

Studenten en medewerkers van de Environmental Sciences Group zijn van harte welkom de uitzending bij te wonen. Er is plek voor honderd mensen. De live-uitzending is van 20.30 tot 21.30 ‘s avonds.

Wil je de uitzending bijwonen? Aanmelden kan via wateenweer@nos.nl