Nieuwe ‘poort’ naar onderzoek WUR

Research@wur, de poort naar alle Wageningse wetenschap, is nu ook voor het publiek beschikbaar. De portal ontsluit zo’n beetje alles wat Wageningse wetenschappers doen.
Roelof Kleis

© WUR

Research@wur was al sinds begin december voor medewerkers en studenten van WUR beschikbaar. De afgelopen maanden zijn gebruikt om ontbrekende informatie toe te voegen en kinderziektes op te sporen en weg te werken. ‘Daarnaast zijn we vooral bezig geweest de nieuwe portal intern te presenteren aan de onderzoekers en van hun ervaringen te leren’, zegt Anna Besse-Lototskaya van WUR Library.

De nieuwe portal maakt het een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker om informatie over onderzoekers en hun werk te vinden. Met grafische technieken is in een oogopslag te zien wie met wie samenwerkt in wetenschapsland, niet alleen binnen WUR maar over de hele wereld. Wetenschappelijke artikelen zijn veelal online en gratis in te zien. De portal is op te roepen via research.wur.nl.