Mr Nederland studeert in Wageningen

Bij Miss World denk je aan mooie vrouwen in bikini en ‘world peace’, maar wist je ook dat ze een mannelijke tegenhanger heeft? Mister Nederland is de Wageningse student Demian Overduijn, en op 15 juni hoopt hij Mister World te worden. De meest begeerde man van de wereld.
Nicolette Meerstadt

Ongelooflijk maar waar. De vierdejaars Biologie kreeg een paar weken geleden een telefoontje, hij zat bij de laatste drie. ‘Waarvan?’, vroeg hij nog. Hij was via facebook gescout voor de wedstrijd. Nog voor de organisatie hem in levende lijve had gezien, werd hij tot Mr Nederland uitgeroepen. Op 30 mei vertrok hij naar Engeland om mee te doen aan de Mr Worldverkiezing, die twee weken duurt.

De ideale Mr World is een James Bond-achtig type, de meest charmante, sportieve en knappe man. Demian is kanshebber omdat hij naast zijn studie werkt als model en hiphop-les geeft in Wageningen. Bij X-factor was hij te zien als danser. Verder is hij fervent dierenliefhebber.

De wedstrijd is in Nederland niet zo groot, maar het levert Demian een hoop kansen op. De afgelopen weken was hij te zien bij Shownieuws, stond hij in de Telegraaf en was hij bij de Koen & Sandershow. Zijn netwerk in de media groeit explosief. Best handig, want het liefst wil Demian een programma presenteren over dieren. Modellenbureaus staan voor hem in de rij en krijgt hij het komende jaar kleding en accessoires van bekende merken. Mocht hij winnen dan reist hij een jaar de wereld rond met Miss World.

Wil je Demian naar de overwinning helpen? Volg hem dan op facebook en like zijn video’s. ## Meet Mr Nederland