Mogelijkheden voor plusstudent op een rij

Wageningen biedt studenten die extra uitdaging zoeken buiten hun reguliere studieprogramma tientallen mogelijkheden. Maar niet iedereen weet die te vinden. De studentenraad heeft deze activiteiten daarom verzameld op de webpagina Trigger je talent.
Anne van der Heijden

Foto: Studentenraad

De studentenraad wil studenten die zich willen verbreden of verdiepen graag beter de weg wijzen. De aanleiding was een open brief die een groep studenten vorig jaar naar de raad van bestuur stuurde over het Honours Programme.

Kritiek

De kritiek was dat er onvoldoende plaatsen waren en dat er ook mogelijkheden moesten zijn voor alle studenten die afvielen. Die mogelijkheden bleken er bij nader inzien al te zijn, maar worden nu beter in de etalage gezet.

Het overzicht is niet alomvattend, zegt studentenraadslid Anne Swank. Het idee om een capita selecta te doen wordt bijvoorbeeld wel genoemd, maar als je er meer over wilt weten word je doorverwezen naar het studiehandboek waarin je zelf zult moeten zoeken wat bij je past. ‘We willen studenten vooral een eerste zetje geven en inspireren om verder te zoeken.’

Studenten kunnen bijvoorbeeld hun studie verbreden door extra vakken te volgen buiten hun studie, zo vermeldt de webpagina. Ook staan alle wetenschappelijke competities voor studenten op een rijtje.

Bijeenkomst

Om de website bekendheid te geven onder studenten, studieadviseurs en andere medewerkers, organiseert de Studentenraad op 15 november een Talent Development Event. De bijeenkomst wordt geopend door rector Arthur Mol, waarna een student, een alumnus en een studieadviseur zullen vertellen wat hun nevenactiviteiten voor hen hebben betekend.

De site zal tijdens het Talent Development Event officieel worden gelanceerd. Extra-curriculaire activiteiten die nog niet zijn vermeld, kunnen worden aangeleverd via het contactformulier op de website.

Trigger je talent vind je hier:http://www.wur.nl/nl/Onderwijs-Opleidingen/Studiekiezers-bachelor/Talentontwikkeling.htm

Het Talent Development Event is dinsdag 15 november van 16-18 uur in de oostvleugel van Orion.