Medewerkers

Lintje voor Fré Pepping na dertig jaar werken voor WUR

Fré Pepping, secretaris van de onderzoeksschool VLAG van WUR, is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. Hij ontving het lintje vrijdag van burgemeester Geert van Rumund tijdens de afscheidsbijeenkomst. Pepping gaat met pensioen.
Albert Sikkema

© Guy Ackermans Fré Pepping studeerde in Wageningen, waar hij in 1981 afstudeerde, en werkte daarna voor Bureau Buitenland en de onderzoeksschool Voeding, Levensmiddelen- en Agrotechnologie en Gezondheid (VLAG). Hij ontving het lintje voor zijn grote inzet voor het professionaliseren van de promotieopleidingen van WUR. ‘De persoonlijke inzet van de heer Pepping voor de opzet van opleidingen heeft mede bijgedragen aan de wereldwijde toppositie die de WUR nu inneemt’, aldus de gemeente Wageningen.

Ook bracht Pepping binnen de onderzoekschool VLAG vele onderzoeksgroepen bij elkaar en was hij een verdienstelijk fondsenwerver. Hij was tevens secretaris van diverse externe stichtingen, zoals de Judith Zwartz foundation, die geld beschikbaar stelt voor publiekslezingen over voeding, en de Edema-Steernberg foundation, die ervaringskennis over voeding wil stimuleren.

Pepping nam op 5 oktober afscheid van WUR na een carrière van 30 jaar bij de universiteit. Het lintje werd uitgereikt op de afscheidsbijeenkomst ter ere van zijn afscheid. Daar hield emeritus professor Rudy Rabbinge onder meer een praatje over het succes van de Wageningse onderzoeksscholen.