Langstudeerder stuurt verdacht pakketje naar Atlas

Een rancuneuze student heeft vanochtend een verdacht pakketje afgeleverd bij het Altlasgebouw op de campus. Het pand is enige tijd ontruimd geweest.

Rond elf uur vanochtend werd een pakketje, ter grootte van een halve schoenendoos en verpakt in folie, afgeleverd bij de balie van Atlas. Er werd direct alarm geslagen, waarna de ongeveer 400 medewerkers het gebouw verlieten. De bezorger van het pakket is aangehouden. Naar blijkt betreft het een gefrustreerde student die nog altijd niet afgestudeerd is. Hij hield de universiteit hiervoor verantwoordelijk. De 35-jarige man zou vorige week nog een dreigmail hebben gestuurd naar een van de medewerkers van de universiteit. Atlas werd om iets voor één uur weer vrijgegeven. In het pakje zat niets gevaarlijks. Wageningen UR heeft aangifte gedaan.