Groot feest op de campus

Bijna 5000 studenten hadden zich aangemeld voor het openingsfeest in en rond Orion. De universiteit organiseerde de avond om te vieren dat ze 95 jaar is, dat het nieuwe onderwijsgebouw open is en dat ze al acht jaar op rij de beste van Nederland is.
Nicolette Meerstadt

Rector Magnificus Martin Kropff opende het feest officieel op het podium, met een druk op een rode knop. Na enige vertraging vlogen gouden slingers door de lucht en ging het feest van start.

Buiten het gebouw was een terrein met podium, eettentjes en een bierkraam. The Partysquad en Vato Gonzales & MC Tjen zorgden voor straffe beats en zweepten het publiek op. Binnen in Orion was het wat chiller. In een kleine collegezaal ging de Ill Skill Squad uit de kleren en vermaakte Jurg van Inkel het publiek met zijn grappen. In studentencafé The Spot traden bandjes op.

De organisatie van het feest wilde met #OpeningOrion een trending topic op twitter worden. Bezoekers werden aangespoord om te twitteren, ze konden bijvoorbeeld stemmen op de soort muziek die ze wilden horen. Op het hoogtepunt werden er in vier uur tijd zijn er ongeveer 500 tweets met #OpeningOrion verstuurd. Op twitter gebruikten mensen de hashtag ook om te klagen, bijvoorbeeld omdat ze lang moesten wachten voor hun biertje. En omdat de muziek mensen in Bennekom uit hun slaap hield.

Ill Skill Squad in de collegezaal in Orion

Voor meer foto’s van het feest, klik hier.