Green Active Network wil zich profileren

Het Green Active Network, het platform voor alle groene verenigingen in Wageningen, wil zich dit jaar meer profileren. Er is een nieuwe coördinator en er staan meerdere evenementen op de planning die erop gericht zijn duurzaamheid op de campus te verwezenlijken.
Jessica Bernard

Alle organisaties die lid zijn van het Green Active Network (Foto: Mirjam Turk)

Het Green Active Network (GAN) biedt studenten en professionals die zich bezig houden met duurzaamheid de kans samen op te trekken. Het netwerk is voor de 16 aangesloten groene organisaties een gemeenschappelijk platform om evenementen te coördineren, hun bereik te verbeteren en samen duurzame initiatieven op te zetten.

Het GAN is opgericht in 2016 door 15 verenigingen die dezelfde groenedoelen voor ogen hebben. Onder de leden bevinden zich onder meer studentenorganisaties, diverse platforms en stichtingen. Na een jaar waarin relatief weinig activiteit is geweest, is het netwerk er nu op uit om dit jaar meer gezien en gehoord te worden op de campus.

Mirjam Turk, die onlangs als nieuwe coördinator bij GAN aan de slag is gegaan, heeft grote plannen. Zij is een eerstejaars masterstudent Internationale ontwikkelingsstudies. Het doel van Mirjam is om GAN zichtbaarder te maken op de campus. Daarnaast wil ze evenementen organiseren waar alle leden van het netwerk baat bij hebben. In maart staan twee bijeenkomsten gepland, waaronder één rondom Earth Hour.