Gezondheid

Gratis sporten op de Bongerd tijdens WURlympics

Studenten en medewerkers van de universiteit kunnen gratis sporten op sportcomplex de Bongerd tijdens de WURlympics. Die worden van 5 tot 18 augustus georganiseerd op het sportcentrum.

Foto: Ronald van DrieDe Bongerd grijpt de WURlympics aan om meer bekendheid te genereren voor de sportlessen op het sportcomplex op de campus, zegt bedrijfsleider Annemieke Dijkstra. De Bongerd heeft de lessen opengesteld voor alle studenten en medewerkers die aangesloten zijn bij Wageningen UR. ‘We willen het aantrekkelijk maken voor mensen om langs te komen en ons te leren kennen. Het is het begin van het nieuwe collegejaar en mensen die geen sportrechten hebben kunnen in die twee weken kijken hoe het bij ons is.’ De sportrechten kosten 94 euro per jaar voor studenten.

Tijdens de WUR-lympics kunnen mensen twee weken lang elke dag van twaalf uur ‘s middags tot elf uur ‘s avonds de Olympische Spelen volgen in de Bongerd. Ook heeft de kantine een speciaal menu tijdens de Spelen. Om mee te kunnen doen aan de opengestelde lessen dienen mensen zich aan te melden op de website van de organisatie. De inschrijving voor de lessen kan een week van te voren en gaat via de sports schedule tabblad. Aanmelden kan vanaf 29 juli hier.