GNSK 2018 waarschijnlijk in Wageningen

De kans is groot dat Wageningen in 2018 het Groot Studenten Kampioenschap (GNSK) gaat organiseren.
Linda van der Nat

In 2018 viert de universiteit haar honderdste verjaardag en is er een tweede sporthal op de Bongerd gerealiseerd. Een mooie aanleiding om 1500 sportende studenten naar Wageningen te halen, zo redeneerde Thymos. De sportstichting is vooralsnog de enige die heeft aangekondigd het GNSK van 2018 te willen organiseren. ‘We hebben goede redenen om het GNSK naar Wageningen te halen. Daarom hopen we dat de overige studentensportraden de moeite niet meer zullen nemen om 2018 te claimen,’ aldus Merijn Moerland, voorzitter van Thymos.

Het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) is één van de grootste studentensportevenementen van Nederland. Studentensporters uit alle studentensteden van Nederland strijden tegen elkaar in vijftien verschillende sporten: acht vaste sporten die iedere editie terugkeren en een aantal keuzesporten die iedere editie wisselen. ‘Het is een heel gaaf evenement,’ zegt Erik Bos, bestuurslid bij Thymos. ‘Een combinatie van sportiviteit en feesten, en dat drie dagen lang.’

In 1999 organiseerde Wageningen voor het laatst het GNSK. Dit jaar vindt de 57ste editie plaats in Amsterdam. De sportraden van alle studentensteden beslissen volgend jaar waar in 2018 het GNSK gehouden zal worden. Tot die tijd is het een kwestie van lobbyen en afwachten.