Fotoserie: Laat je inspireren door Marco Mega

Marco Mega is professioneel commercieel fotograaf en sinds het begin van dit collegejaar ook student aan WUR. Hij stelt dat de creativiteit bij zijn Wageningse studiegenoten ver te zoeken is. Voor Resource maakte hij een selectie van zijn beste foto's, ter inspiratie.
Linda van der Nat

Foto: Marco Mega

In de nieuwe Resource, die donderdag 6 april verschijnt, staat een reportage met de Italiaanse Mega in de hoofdrol. In zijn vrije tijd leert de fotograaf slash student zijn medestudenten en medewerkers van Wageningen University & Research de fijne kneepjes van het fotografievak, door het geven van workshops vanuit zijn studentenkamer op Rijnveste.

Tijdens die workshops pakt hij steevast een fotoboek erbij met foto’s van de beste fotografen ter wereld. ‘Het is zo belangrijk om werk van andere fotografen te bekijken en je te laten inspireren’, aldus Mega. ‘Zo werkt het ook in de wetenschap; als onderzoeker laat je je ook aanjagen door het onderzoek van anderen.’

Op verzoek maakte Mega voor Resource een selectie van zíjn beste foto’s. Hij hoopt dat hij zo een creatief vuurtje kan laten ontbranden bij zijn Wageningse medestudenten. ‘Het zou leuk zijn als ze het niveau ontstijgen van mooie landschappen, vrienden en vakanties.’

Inspiration