Erezilver voor oud-dirigent WSKOV

Ger Vos, voormalig dirigent van het WSKOV, is onderscheiden met het Wagenings Erezilver. Dat gebeurde gisteren in de Johannes de Doperkerk na afloop van een concert van het VivaVoce.
Roelof Kleis

© VivaVoce

Ger Vos krijgt de onderscheiding voor zijn grote verdiensten voor de muziek in Wageningen. Hij was liefst dertig jaar dirigent van de studentenkoor- en orkestvereniging WSKOV, voordat hij drie jaar geleden afscheid nam. Bijna twintig jaar dirigeerde hij ook het Toonkunstkoor Wageningen en sinds de oprichting in 1992 leidt Vos het vocaal ensemble VivaVoce.Buiten Wageningen was Vos als koor- of orkestdirigent onder meer verbonden aan gezelschappen in Haarlem, Amsterdam. Barneveld, Eindhoven en Geleen.

Ger Vos werd geboren in Kerkrade en volgde zijn opleiding aan het Maastrichts Conservatorium en het Conservatorium Rotterdam. Naast dirigent was Vos docent aan diverse muziekscholen in Limburg.

Het erezilver werd Vos gistermiddag na afloop van de uitvoering van de Mattheus Passion door VivaVoce opgespeld door Wagenings burgemeester Geert van Rumund. Resource besteedde in mei 2015 aandacht aan het afscheid van Vos bij WSKOV. Het filmpje daarover is hieronder te zien.