Elke dag virtuele open dag op uni

Studiekiezers kunnen vanaf morgen zeven dagen per week en 24 uur per dag de universiteit virtueel bezoeken. Het platform dat tot nog toe twee keer per jaar werd opengesteld voor de Online Open Day, blijft permanent open.
Linda van der Nat

© Sven Menschel

Sinds november 2015 organiseert Wageningen University & Research twee keer per jaar op een speciaal platform een online open dag. Morgen wordt de Online Open Day voor de vijfde keer gehouden. De dag is bedoeld om potentiële studiekiezers, met name internationale, te laten kennismaken met de opleidingen en de campus van WUR. Zo werd er vorig jaar een 360 graden video gelanceerd waarmee studiekiezers een kijkje konden nemen in onder meer The Spot, sportcentrum De Bongerd en onderwijslokalen.

Voorheen ging het platform na een open dag weer dicht, vertelt Debby Los van Marketing & Digital. ‘Vanaf morgen blijft het voor iedereen toegankelijk en kunnen studiekiezers hun eigen online open dag beleven wanneer hen dat uitkomt. We hebben inmiddels zoveel mooi materiaal op ons platform staan dat het zonde is om dat maar een paar keer per jaar open te stellen. Bovendien is het in verband met tijdzones lastig om alle studiekiezers te bereiken.’

Er zullen nog steeds vaste momenten zijn waarop de universiteit live online events organiseert op het platform, zegt Los, maar die zullen kleinschaliger zijn. Tussendoor zijn alle vlogs, blogs, video’s en infographics te bekijken.

Voor de open dag van morgen hebben zich 1750 mensen aangemeld. Het is altijd de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk inloggen, maar Los rekent op ongeveer 1250 studiekiezers. ‘Zij kunnen onder meer nieuwe video’s bekijken van de masteropleidingen, een practicum volgen en live vragen stellen aan studiekeuzecoaches.’

Bekijk het platform hier