Cultuur

Eindelijk: hippe shit in Impulse

Wie? Popcultuur Wageningen Wat? Live muziek met OIIO, Koschka en Wolves Dressed in Sheep Waar? Impulse, gebouw 115 op de campus Wanneer? 21 februari en 21 maart Kosten? Gratis Hoe? Kijk op: popcultuur-wageningen.blogspot.nl

Tijdens de opening zag Impulse er nog niet uit als ontmoetingsplek voor de gehele academie. Veel bobo’s en bedrijven maar geen studenten of een tap. Popcultuur Wageningen hoopt daar verandering in te brengen. Op 21 februari en 21 maart houden ze twee proefconcerten. Wees gerust, ze doen dan echt iets aan de corporate omgeving, zegt organisator ­Marjanne Zander. Tijdens eerdere concerten lukt het Popcultuur ook van een kale BBLTHK een intieme huiskamer te maken, met schemerlampen, Perzische tapijten en zacht licht. Ook qua muziek word het interessant. Op 21 februari speelt oude ­bekende OIIO. In september 2011 speelden ze hun akoestische indiefolk in een vol BBLTHK voor een enthousiast publiek. Zander verheugt zichzelf het meest op Koschka, een pianiste die tijdens haar optreden met een projector wordt beschenen door een beeldend kunstenaar. Mocht het een succes worden, dan komen er ‘een paar keer per jaar’ optredens in Impulse. En hoewel ze het nog niet helemaal kan beloven, moet het wel goed komen met die biertjes, tap of geen tap.