Gebouwen

Debat studentenhuisvesting zonder Idealis

De kakelverse Wageningse studentenorganisatie Pulse trapt vanavond haar lanceringsweek af met een debat over studentenhuisvesting. Idealis, dé studentenhuisvester van Wageningen, is er echter niet bij.

Jammer, vindt Pulse-voorzitter Romy Appelman. ‘Wij wilden het liefst een debat met de drie grote spelers op de woningmarkt. Wethouder Michiel Uitdehaag kon niet, en Hans van Medenbach wil niet.’ Het klopt inderdaad dat Idealisbaas Hans van Medenbach niet op de uitnodiging van Pulse is ingegaan, zegt Corina van Dijk. ‘Onze voorkeur gaat uit naar een debat waar alle eindverantwoordelijken aanwezig zijn. De universiteit stuurt een woordvoerder en Michiel Uitdehaag is op vakantie. Dan kan er volgens Idealis geen echt debat plaatsvinden.’ Het huisvestingsdebat vindt vanavond plaats om 19.00 in café Loburg. Deelnemers zijn Coen Smiers van de huizencommissie van Ceres, Wageningen UR-woordvoerder Simon Vink en Peter Veldman, gemeenteraadslid van de gemeente Wageningen.