Studentenleven

‘Breng alsjeblieft mijn zooltjes terug’

'Ik hoop dat degene die mijn schoenen heeft gestolen er blij mee is, maar het zou fijn zijn als die persoon mijn orthopedische zolen terugbrengt.'
Koen Guiking

Terwijl student Heleen van Boxelaere aan het sporten was in De Bongerd, werden haar schoenen uit de kleedkamer gejat. Inclusief de dure, op maat gemaakte steunzolen die er in zaten. ‘Omdat ik in de horeca werk en veel moet lopen, had ik flink geïnvesteerd in goede schoenen en orthopedische zolen’, zegt ze. Lang heeft ze helaas geen plezier gehad van die forse investering. Ze had de zooltjes net vier maanden.

Haar tas met waardevolle spullen had de student Landschapsarchitectuur wel in een kluisje gedaan tijdens het sporten, maar haar schoeisel niet. ‘Ik had niet verwacht dat iemand schoenen zou stelen’, zegt ze, nog steeds verbouwereerd.

De diefstal vond intussen al een maand geleden plaats, maar Van Boxelaere houdt hoop dat iemand de – voor anderen onbruikbare – orthopedische zolen komt afleveren bij de balie van het sportcentrum. ‘En de schoenen mogen ze natuurlijk ook best teruggeven.’

Nieuwe schoenen en zooltjes heeft Van Boxelaere nog niet aangeschaft. ‘Daar heb ik na een dure decembermaand even geen geld voor.’