Romy Appelman

Blog: Overstroming

Afgelopen AID was ik, net als de rest van studerend Wageningen, van plan om naar het legendarische zwembadfeest op Ceres te gaan. Dat was nog een heel gevecht.

Aangezien ik geen AID-bandje had, moest ik zorgen dat ik op tijd bij de deur zou staan. Hoewel de deuren van het waterwalhalla pas om 11 uur open zouden gaan, had ik daar met mijn partymaat al om half 11 afgesproken. Ik liep die avond over het straattheaterfestival en dat was nog volop bezig toen ik richting Ceres zou vertrekken. Even had ik het idee dat ik stom was geweest; straks zou ik als enige overfanatieke idioot bij Ceres voor de deur liggen. Maar terwijl ik richting de Wageningse berg liep, ontwaarde ik een beweging in de mensenmassa. Plotseling bevond ik me niet meer tussen het theaterpubliek, maar in een stroom van studenten in zwembroek, bikini, met zwembandjes en mét AID-bandje om die allemaal maar één kant op gingen: richting het zwembadfeest. Door de populariteit van het feest en het onvermijdelijke feit dat niet alle AID-lopers in Ceres passen, was er een stormloop ontstaan waar de gnoes in de Lion King nog een puntje aan kunnen zuigen. Verderop zag ik mijn partymaat staan en ik moest á la Mufasa door de mensenmassa laveren om bij haar te komen. Uiteindelijk zijn we zonder kleerscheuren op het feest beland, maar het had een haar gescheeld of we waren verdronken in de menigte voordat we ook maar één druppel water hadden gezien. De rest van de week heb ik enthousiaste verhalen gehoord van AID-lopers die op het feest waren geweest, maar evenveel verhalen van degenen die tevergeefs voor de deur hadden staan wachten.

Niet alleen het zwembadfeest wordt overspoeld door AID-lopers. Een nieuwe lichting van 2000 studenten overspoelt Wageningen. Deze mensen moesten niet alleen vechten om hun plekje op het zwembadfeest, maar ook voor hun plekje op de verenigingspresentaties (die regelmatig vol zitten) en de biercantus. Hulde dat de AID al in deze training voorziet, want de eerstejaars zullen die straks hard nodig hebben als ze moeten vechten om een computer in het Forum, een studieruimte in de Leeuwenborch of om een vierkante meter sportruimte in de Bongerd. Wat dat betreft heeft de nieuwe lichting een streepje voor op ouderejaars, want die kregen tot voor kort alles gewoon nog aangeboden. Ouderejaars studenten, maak je borst maar nat: de aankomende eerstejaars zijn getraind en ze zijn vooral met Heel Veel!