Argo net naast podium op studentenkampioenschappen

Het is de dames van studentenroeivereniging Argo niet gelukt om een medaille te pakken op het EK roeien voor studenten. De dames twee zonder stuurman werden vierde, de lichte dames vijfde.
Linda van der Nat

Afgelopen weekend waren de zes Argonautes afgereisd naar Hannover om een gooi te doen naar de winst op het EK roeien voor studenten. Helaas lukte het hen niet om die te pakken. Zeker voor Nynke Groot Koerkamp en Tessa van Hateren was het een ontzettende spannende race. ‘Op tweederde van de race lagen de nummers 2,3 en 4 nog op één lijn’, aldus Nynke. Uiteindelijk eindigden de twee net naast het podium, maar ‘voor Tessa en mij was het een mooie afsluiter van onze wedstrijdroeitijd’.

De lichte dames roeiden in een veld waarin het niveau behoorlijk hoog lag. Meer dan een vijfde plek zat er voor de vier dan ook niet in. Toch kan Argo trots zijn op de eerstejaars wedstrijdroeisters, zegt Nynke. ‘Het is een goede internationale ervaring om mee te nemen in hun vervolgcarrière. Ze hebben zich al goed laten zien, dus dat belooft nog wat voor het seizoen als tweedejaars roeisters.’