Studentenleven

Argo-boot vernoemd naar overleden bestuursleden

Een beladen botendoop was het op 13 mei bij Argo. De nieuwste boot van de studentenroeivereniging heeft de naam Melanion van Kolchis gekregen. De initialen refereren aan twee oud-bestuursleden van de vereniging die beide zijn overleden: Meeuwes Koops en Machteld Klok.
Nicolette Meerstadt

Machteld en Meeuwes waren beide lid van bestuur Lampert in 2009-2010. Machteld overleed in 2012, Meeuwes in 2013, beide na een verkeersongeluk. ‘Ter nagedachtenis is de boot naar hen vernoemd’, vertelt wedstrijdcommissaris Eline van den Berg. ‘Deze boot gaat twintig jaar mee en zo blijven zij deel van onze vereniging.’ Het bestuur Lampert onthulde de naam van de boot. Familie van Machteld en Meeuwes waren ook uitgenodigd, en er waren oud-ploeggenoten van de twee aanwezig.

De roeivereniging vernoemt haar boten traditioneel naar een personage uit de sage van Jason en de Argonauten, zo ook Melanion van Kolchis. Nadat er een stuk uit de sage was voorgelezen en de naam was onthuld, lieten de vier dames die in de boot roeien hem als eerste te water. De lichte vier met stuurman had een uitstekende eerste vaart.