Studentenleven

AID 2014 moet vooral knallen

De introductiedagen voor nieuwe eerstejaars moeten één groot feest worden. Daarom heeft het AID-bestuur gekozen voor een ‘knallend’ thema: ‘Alive and Kickin'’. ‘Het leek ons leuk om een thema te kiezen dat energie uitstraalt,’ vertelt bestuurslid Vera Wiegman. ‘En de kleur rood past daarbij.’
Linda van der Nat

Met een flinke dot confetti werd donderdag 20 februari in studentencafé The Spot in Orion het thema voor de Annual Introduction Days bekend gemaakt. Maar liefst zeshonderd studenten waren op het feest afgekomen, waarmee weer eens is aangetoond dat het een evenement is dat je als student niet mag missen.

Omdat het aantal Wageningse eerstejaars dat zich inschrijft voor de introductiedagen elk jaar toeneemt, is er dit jaar gekozen voor een andere aanpak dan voorgaande jaren. Zo wordt er een tweede, Engelstalige, Biercantus georganiseerd om de internationale studenten erbij te betrekken en is de Comedy Crawl niet meer verspreid over verschillende Wageningse kroegjes, maar vindt plaats in verschillende zalen in de Junushoff. De brunch bij Argo is gesneuveld. ‘Het past daar gewoon niet meer’, aldus Vera. ‘We verwachten zo’n tweeduizend AID-lopers, maar we houden rekening met 2200.’ In plaats van de brunch bij de studentenroeivereniging, lunchen de AID-lopers bij hun mentoren thuis.

Traditiegetrouw gaan de inschrijvingen voor de Bachelormentoren tijdens het feest open. Er hebben zich inmiddels al meer dan tweehonderd mentoren ingeschreven. De inschrijvingstermijn sluit begin maart. De inschrijving voor crewleden en mentoren voor Msc-groepjes loopt langer door.