Organisatie - 16 maart 2011

Zestig procent heeft nog geen kerstcadeau

Slechts 39 procent medewerkers verzilverde 'Pluim'. Een deadline ontbreekt



Half december kregen alle medewerkers een kerstcadeau, een voucher die toegang geeft tot honderden cadeaus. Dat kan van alles zijn: een schoenpoetscursus, naar de film, naar de zorgboerderij, een saunabezoek, of een gift aan het goede doel. Zelf uit te kiezen via de website pluimen.nl.
Slechts 39 procent heeft nu zijn kerstpakket verzilverd. Begin maart vorig jaar, toen de 'Pluim' nog een 'Tinteling' was, lag dat percentage op 89 procent.
Het verschil met nu is dat er vorig jaar een deadline was, je kon je kerstgeschenk tot 1 maart verzilveren. Aan de Pluim van dit jaar is geen termijn gekoppeld. Het lijkt erop dat medewerkers hun keuze uitstellen.
Voor iedereen met keuzestress of vergeetachtigheid: op de Pluimen-website kun je een geheugensteuntje instellen dat je per mail tot zes keer aan het kerstgeschenk herinnert. Niet-verzilverde vouchers zijn overigens geen meevaller voor Wageningen UR, dat heeft de Pluimen voor alle medewerkers al betaald.
Van de kerstpakketten die wel besteld zijn, is de wijn het populairst (498 maal). Op forse afstand gevolgd door het tijdschriftenabonnement en de badproducten van Rituals (147).

Re:ageer