Zes studenten vloggen voor YouTube kanaal universiteit

Zes Wageningse studenten zullen wekelijks video’s online zetten voor iedereen die werkt, studeert of gaat studeren aan WUR. Ze noemen zichzelf WURporters. Een introductiefilmpje van Tessa, Lizzie, Em, Katinka, Janne en Tim werd onlangs gepubliceerd.
Madhura Rao

Naast het introfilmpje staan er vier andere filmpjes online. Hierin stellen de individuele vloggers zich voor. Em komt uit Los Angeles en doet in Wageningen een master Aquaculture & Marine Resource Management. Katinka is een twintigjarige bachelorstudent Voeding en Gezondheid. Ze stelt zich voor in het Nederlands en vertelt over haar passie voor koken, bakken en eten. Tessa vertelt dat ze 22 jaar is en dat ze de master International Development volgt. Lizzie is half Australische en half Brits. Ze doet de master Medical Biotechnology en heeft al veel van de wereld gezien. De introfilmpjes van Janne en Tim worden nog verwacht.

Lizzie vertelt dat ze een WURporter is geworden omdat ze wil laten zien dat de veelgehoorde klacht dat er ‘niks te doen is in Wageningen’ niet klopt. ‘Ik heb gemerkt dat als je stilstaat, om je heen kijkt en je ogen opent, dat er veel te zien is. Ik hoop dat ik met de video’s de levendigheid van de universiteit en de stad kan laten zien.’ Ze wil ook graag wetenschappers interviewen. Volgens haar is het jammer dat hun werk alleen in wetenschappelijke tijdschriften te vinden is.

De WURporters voorzien de kijkers met hun filmpjes van inkijkjes en informatie over het leven in Wageningen. Ze beloven ook wat ‘tips en trucs over alles wat je moet weten voor je studie aan WUR’. Het doel is dat elke reporter twee keer per maand een video uploadt. Dat betekent dat kijkers elke week een nieuw filmpje kunnen verwachten.

De WURporters stellen zich voor: