Gebouwen

Wonen in het kantoor van Aalt Dijkhuizen

Altijd al eens willen weten hoe het voelt om de baas van Wageningen UR te zijn? Binnenkort is het mogelijk; het kantoor van Aalt Dijkhuizen wordt omgebouwd tot studentenkamer.

Het oude bestuursgebouw aan de Costerweg, dat sinds begin 2012 leeg stond, zal na de zomer in gebruik worden genomen als studentenhuisvesting. Zo’n 180 studenten zullen per augustus onderdak zijn dankzij ‘Project Duivendaal’. Het gebouw wordt momenteel verbouwd door een projectontwikkelaar en STW Nederland, een stichting die overal in Nederland verlaten kantoorcomplexen omtovert in tijdelijke studentenwoningen. De universiteit heeft het gebouw voor vijf jaar verhuurd. Veertig studenten kunnen mee helpen bij de verbouwing van de kantoren tot studentenkamer. In ruil daarvoor krijgen ze een korting op de huurprijs en mogen ze kiezen uit de beschikbare kamers. Tegelijkertijd leren ze op die manier hun toekomstige huisgenoten alvast kennen. Dit principe past STW Nederland met succes ook in andere studentensteden toe. Interesse in het kantoor van Aalt? Op 22 mei en 6 juni zijn er informatieavonden in het oude bestuurscentrum.