Wie wordt beste docent van 2014?

De vijf beste docenten van Wageningen UR zijn bekend. André van Lammeren, Huub Savelkoul, Ute Sass-Klaasen, Marthijn Sonneveld en Ingrid Visseren-Hamakers zijn in de race om 14 januari de Teacher of the Year Award te winnen.
Linda van der Nat

Vier van de vijf genomineerden zijn geen vreemden in de verkiezing voor beste docent. André van Lammeren, universitair hoofddocent Celbiologie en gezondheid, won de prijs in 2010. In 2004 en 2013 was hij een van de genomineerden. Huub Savelkoul, hoogleraar Celbiologie en immunologie, werd al zes keer eerder genomineerd voor de Teacher of the Year Award. Universitair docenten Ute Sass-Klaasen (Bosecologie en bosbeheer) en Marthijn Sonneveld (Landdynamiek) waren ook al eerder in de race: beiden in 2011, Sass-Klaasen ook nog in 2013.

Ingrid Visseren-Hamakers is de nieuweling in het rijtje. De universitair docent Bos- en natuurbeleid staat bekend om de warme band die ze opbouwt met haar studenten én haar betrokkenheid bij wereldwijde bedreigingen van de biodiversiteit. In 2010 was ze namens de Nederlandse wetenschap aanwezig bij de klimaattop in het Japanse Nagoya. Ze hield toen voor Resource een dagboek bij.

Alle genomineerden ontvangen een geldprijs van 2500 euro die ze vrij kunnen besteden, een oorkonde en het juryrapport. De winnaar van de Teacher of the Year Award krijgt daarnaast nog een replica van De Leermeester, het kunstwerk van Jan Praet waarvan het origineel bij de Leeuwenborch staat. Op de nieuwjaarsborrel van de studentenraad, 14 januari, wordt de Teacher of the Year bekend gemaakt.