Wie wil wonen op de Dreijen?

Jongerenhuisvester Socius (voorheen STW) zoekt studenten die op de Dreijen willen wonen. Morgenavond en zaterdag zijn er info-bijeenkomsten voor een plekje in het te verbouwen Computechnion
Roelof Kleis

In het Computechnion zat tot voor kort de ICT-afdeling van het Facilitair Bedrijf. Het pand wordt verbouwd, zodat er de komende vijf jaar studenten en andere jongeren kunnen wonen. Het gaat in totaal om 96 zogeheten onzelfstandige kamers. De kamers zijn verdeeld over drie verdiepingen en in totaal zes woongroepen. Elke groep heeft eigen keuken en sanitaire voorzieningen.

De kamers zijn tussen de 13-27 vierkante meter groot. De prijs varieert van 310-450 euro, inclusief gas , water, elektra, internet en gemeentelijke heffingen. Maar het kan goedkoper. Studenten die meeklussen tijdens de verbouwing kunnen tien procent korting krijgen op de (kale) huurprijs. Daarvoor moet je 48 uur hebben meegewerkt. Het gaat volgens Socius om sloop- en sjouwwerk en andere voorkomende klussen.

De opzet van het wonen is daarmee vergelijkbaar met die in het voormalige bestuursgebouw op Duivendaal. Ook hier hebben studenten in ruil voor korting op de huurprijs zelf meegeholpen aan de verbouwing. Samen met de bewoners wil Socius ook het buitenterrein vorm geven ‘zoals past bij studenten van Wageingen UR’. Het is de bedoeling dat de verbouw half april van start gaat. Midden juli kunnen de eerste bewoners er dan in.

Voor geinteresseerden zijn er morgenavond (donderdag 19-de, 19.30 uur) en zaterdag (17.00 uur) infobijeenkomsten in het Computechnion. Informatie is ook te vinden op de website www.computechnion.nl.

Lees ook