Student
Nieuws

Wageningse taxi-ruzie gaat viral

Voor wie zich tijdens het studeren graag laat afleiden, is het momenteel smullen geblazen op de Facebookpagina Wageningen Student Plaza. Iemand die zich beklaagde over de slechte service van een Wagenings taxibedrijfje kreeg in plaats van excuses of een verklaring een bak vol verwensingen naar zijn hoofd.
Linda van der Nat

Foto: Pixabay

Op Wageningen Student Plaza delen studenten ervaringen en kopen en verkopen ze spullen. De pagina telt meer dan twintigduizend leden. Ene Arman Yousofi zette op nieuwjaarsdag een bericht op de pagina waarin hij vertelt over zijn slechte ervaring met Taxi Wageningen. De chauffeur zou halverwege de rit van de luchthaven in Düsseldorf naar Wageningen meer geld hebben geëist.

‘Vuile leugens’

Het bericht ging viral toen een vertegenwoordiger van het taxibedrijf in niet mis te verstane bewoordingen reageerde op de beschuldigingen: ‘Dat zijn wij niet geweest klootzak , vuile leugens, wil je graag zien fucker, i kill you mother focker’. Deze en daaropvolgende heftige reacties (‘Waar zullen we mekaar zien klootzak”) leidden tot grote hilariteit bij de leden van de Facebookgroep, die massaal op de discussie reageerden. Ook websites Debestesocialmedia.nl en Lindanieuws.nl pikten het op, als een voorbeeld van hoe webcare níet moet.

Dat zijn wij niet geweest klootzak

Volgens De Gelderlander is het bericht van Yousofi verstuurd vanaf een nepaccount en mogelijk verzonnen. Mede-eigenaar Rinus van Taxi Wageningen vermoedt dat het bij een van zijn concurrenten vandaan komt, zegt hij in de krant. In Wageningen zijn meerdere taxibedrijven actief die de groeiende groep internationale studenten zien als aantrekkelijke doelgroep en adverteren op Wageningen Student Plaza. Rinus snapt dat de studenten smullen van de discussie, maar hoopt dat ze zijn boosheid kunnen begrijpen. ‘Ik had die nacht tot half vijf gewerkt en drie uurtjes geslapen. Toen las ik dit bericht’, zegt hij tegen de krant.

Coulance

Weinig studenten hebben coulance met de getergde taxi-eigenaar, blijkt uit de commentaren. ‘Even if it is false, it isn’t professional to react this way if you have a company (…) I am pleased to see this reaction, so I will never make use of this unprofessional taxi’, aldus een van de reageerders.

Leave a Reply


Je moet inloggen om een comment te plaatsen.