Wageningse studenten verrassen niet in Rio

Wageningse studenten die actief zijn op de Olympische Spelen in Rio hebben tot nu toe geen eremetaal gewonnen. Nadine Visser en Jan-Willem van Schip kwamen al in actie. Maar ze presteerden niet goed genoeg voor een podiumplek.

Nadine Visser leek na haar eerste ronde op de zevenkamp een gooi te kunnen doen naar een podiumplek. Ze eindigde als derde op de 100 meter horden. Daarna zakte Visser echter snel in het klassement. Uiteindelijk werd ze negentiende op de ranglijst. Visser komt dinsdag nog in actie op de individuele 100 meter horden.Amazone Isheau Wong kwam niet verder dan een gedeelde 68ste plaats bij het paardenspringen met haar paard Zaderijke V. Zondag kwam ze in actie bij de eerste kwalificatie voor de finale en liep tegen 48 strafpunten aan. De Taiwanese komt dinsdag en woensdag nog in actie in de tweede en derde ronde van de kwalificatie.Jan-Willem van Schip was de eerste Wageningse student die in actie kwam tijdens deze Spelen. Hij strandde samen zijn team in de eerste ronde op de ploegenachtervolging op de baan. Voor hem zitten de Olympische Spelen erop.Op 20 augustus komt Eva Hovenkamp als laatste van de vier Wageningse studenten in Rio in actie. Dat doet ze op de 4×400 meter estafette. Kijk voor een volledig overzicht van het wedstrijdschema van de Wageningse Olympiërs op deze pagina.