Studentenleven

Wageningse studente zingt bij NSK (video)

Rieke Oosterhuis, studente Internationale Ontwikkelingsstudies, is een van zangeressen van het Nederlands Studenten Kamerkoor (NSK). Vanaf dinsdag toert het koor door Nederland.
Linda van der Nat

© Sven Menschel

Het NSK is een projectkoor met de beste zangers- en zangeressen uit studerend Nederland. Elk jaar verandert de samenstelling.

Rieke Oosterhuis zingt dit jaar mee als een van de vier hoogste sopranen. De afgelopen maanden heeft ze intensief geoefend op de verschillende klassieke en moderne stukken. Tijdens de repetitieweekenden en bijeenkomsten, maar ook thuis op haar studentenkamer in het centrum van Wageningen. Over het verschil tussen thuis oefenen en voluit zingen tijdens repetitieweekenden, vertelt ze in onderstaande video.

Uit volle borst

Het NSK treedt 1 maart op in de Arboretumkerk in Wageningen. Kaarten voor 1 maart zijn te bestellen op de website van het NSK.

Lees ook: