Wageningse student in bestuur ISO

Student Economie en beleid Robin van der Bles zit volgend jaar in het bestuur van ISO, het Inderstedelijke Studenten Overleg. Van der Bles is oud-studentenraadslid.
Hoger Onderwijs Persbureau,Linda van der Nat

Robin van der Bles staat links op de foto, in het blauwe colbert

Van der Bles wordt algemeen bestuurslid bij de studentenbelangenclub. Hij was in het collegejaar 2014/2015 namens VeSte lid van de studentenraad en is nu bezig met de master Management, economics & consumer studies. Hij was ook bestuurslid bij Enactus, een studentenplatform voor sociaal ondernemerschap.

Voorzitter van het ISO wordt een student uit Utrecht: Jan Sinnige. Hij studeerde Bestuurs- en organisatiewetenschap en volgt de master Publiek management. Hij stond voor GroenLinks op de lijst voor de Utrechtse gemeenteraad en was campagneleider tijdens de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

Het is opvallend dat iemand van GroenLinks het ISO gaat leiden, want dat is een van de partijen die de basisbeurs heeft afgeschaft, een maatregel waar het ISO zich nog altijd tegen verzet. Voor zover bekend heeft Sinnige zich nooit publiekelijk over de basisbeurs uitgelaten.

Overigens was Sinnige één van de oprichters van het Nederlands Studenten Jazz Orkest. Dat orkest tourt sinds 2013 langs grote zalen zoals Tivoli Vredenburg en speelt samen met enkele grote muzikanten.

In het ISO-bestuurskwintet zitten komend jaar ook Desley van der Zande (Groningen), Luc Nibbeling (Utrecht) en Jeroen Wienen (Tilburg).

Op 25 juni neemt het nieuwe bestuur het stokje over van het huidige bestuur.