Wageningse alumnus populair in Boer zoekt Vrouw

Tijdens de aftrap zondagavond van een nieuw seizoen Boer zoekt Vrouw, kreeg boer Marc ruim 800 brieven van geïnteresseerde vrouwen. Met dit aantal had de boer, die in Wageningen heeft gestudeerd, verreweg de meeste brieven van de vijf deelnemers.
Marijn Flipse

Foto: Marijn Flipse

Marc Verkuyl, die in Zambia een tilapiakwekerij runt, is daarmee de populairste boer van dit seizoen. Maar alle 829 brieven doorspitten bleek geen eenvoudige klus tijdens de uitzending, omdat Marc bang is verkeerde keuzes te maken. Naast zijn hulptroepen (familie en vrienden) die met hem mee lezen, stak ook presentatrice Yvon Jaspers hem een hart onder de riem.

Uiteindelijk lukte het om tien dames te selecteren waarmee hij gaat speeddaten. De 37-jarige boer Marc studeerde Aquaculture and Fisheries en Animal Sciences aan Wageningen University & Research. Hij kwam na de voorstelronde meteen in opspraak omdat hij geen echte boer zou zijn, maar een ingehuurde manager van een viskwekerij in Zambia.

Volgens omroep KRO-NCRV is de Wageningse alumnus geen klassieke boer, maar voert hij ‘een nieuwe manier van boeren’ uit. De start van het nieuwe seizoen van Boer zoekt Vrouw is met 3,7 miljoen kijkers goed bekeken.

Lees ook: