Studentenleven

Wageninger wint zangwedstrijd voor Chinese studenten (video)

De Wageningse student Senhao Wang heeft zaterdag de jury weten te overtuigen van zijn zangtalent. De student Urban Environmental Management won de zangwedstrijd voor Chinese studenten, gehouden op de campus.
Linda van der Nat

Senhao Wang (rechts)© Sven Menschel

Senhao Wang, masterstudent bij Urban Environmental Management, zong zich afgelopen zaterdag in het Wisdom & Wonder paviljoen moeiteloos door de voorrondes heen. Hij versloeg negentien andere Chinese studenten, waaronder drie medestudenten uit Wageningen.

Voor Senhao Wang is het een droom die uitkomt. Zijn hele leven zingt hij al, vertelt hij in de video die Resource maakte voorafgaand aan zijn optreden. ‘Op school zong ik vaak in de klas. Dan kwam de leraar naar mij toe en kreeg ik gigantisch op mijn kop.’

Senhao, die in China heeft mee gedaan aan de voorrondes van The Voice of China, zou het liefst professioneel zanger worden.