WUR viert honderd jaar aanwezigheid in stad (fotoserie)

Afgelopen weekend vierden de universiteit en de stad Wageningen dat ze al 100 jaar aan elkaar verbonden zijn. Dat deden ze met koffie en taart, met een film op de Markt en met een barbecue in het Torckpark.
Linda van der Nat

Zaterdag om 12.00 openden bestuursvoorzitter Louise Fresco en burgemeester Geert van Rumund het festival ‘100 years WUR in de stad’.

Daarna barstten de festiviteiten los, met onder meer gevelconcerten en een optreden van studentenorkest De Ontzetting. ‘s Avonds werd op de markt de film ‘Mam Mia’ vertoond.

Op zondag was er in het Torckpark een Global Village Market, waar Wageningers konden genieten van 100 culturen, klanken, smaken en kleuren. Het festival sloot af met een Potluck barbecue, waarbij iedereen werd geacht zelf iets te eten mee te nemen.

Fotograaf Guy Ackermans was beide dagen aanwezig op het festival en maakte de volgende fotoserie.

Wageningen in Wageningen - WUR 100 Festival