WUR-studenten organiseren actieweek voor Serious Request

Vanaf 28 november houden studenten van Wageningen University een actieweek op de WUR om geld in te zamelen voor Serious Request. De studentendesk Rode Kruis Wageningen heeft de actie opgezet.
Marijn Flipse

Van maandag tot en met donderdag komt er een dj in Forum van half een tot half twee. Studenten en medewerkers kunnen plaatjes aanvragen tegen een zelf in te vullen bedrag. Deburgemeester van Wageningen zal de actieweek maandag in Forum openen. De hele week worden lootjes verkocht voor 1 euro per stuk waarmee prijzen te winnen zijn, waaronder een EHBO cursus, aangeboden door het Rode Kruis.

Op dinsdagavond is er in café Loburg vanaf 20.30 uur een bandnight, waar verschillende studentenbands optreden. Op woensdagavond is er een pubquiz in café The Doctor, ook vanaf 20.30 uur. Op de Leeuwenborch is de hele week ‘Serious bananenbrood’ te koop, waarvan een deel van de opbrengst ook naar Serious Request gaat. ‘Er staan nog een aantal activiteiten op de planning die nog niet helemaal rond zijn, waaronder een eindfeestje op donderdag en een spreker van radiostation 3FM die komt vertellen over de reden van de actieweek’, vertelt Welmoed Sprong, lid van het bestuur van de studentendesk Wageningen.

Serious Request is een landelijke actie die dit jaar gehouden wordt in Breda. Drie dj’s laten zich zes dagen opsluiten in het Glazen Huis, zonder vast voedsel te eten om geld in te zamelen voor projecten van het Rode Kruis. ‘Dit jaar gaat wordt geld ingezameld om longontsteking bij jonge kinderen onder de 5 jaar tegen te gaan. Wereldwijd sterven hieraan bijna een miljoen kinderen per jaar’, legt Sprong uit.