WUR-studenten halen ruim 1500 euro op voor Serious Request

Afgelopen week hielden studenten van de WUR een actieweek om geld in te zamelen voor Serious Request. Er is al ruim 1500 euro opgehaald. ‘Maandag weten we het definitieve bedrag, we hebben er vertrouwen in dat we de 2000 euro gaan halen’, vertelt Welmoed Sprong, bestuurslid van de studentendesk Rode Kruis Wageningen.
Marijn Flipse

Foto: Remo Wormmeester

De studentendesk Rode Kruis Wageningen heeft de actie opgezet en maakt vrijdag een laatste eindsprint om nog meer geld op te halen. De hele week was er een dj in Forum in de pauze en kon je plaatjes aanvragen tegen een zelf in te vullen bedrag. ‘We hadden woensdag en donderdag een pinautomaat tot onze beschikking omdat we merkten dat steeds meer mensen willen pinnen. Maandag opende de burgemeester van Wageningen de actieweek en vroeg een liedje aan. Imagine van John Lennon’, vertelt Welmoed.

‘Dinsdag hebben we een bandnight gehouden, veel mensen bleven tot het einde van de avond en het was heel gezellig. Woensdag was er een pubquiz, die druk bezocht is. Donderdag hebben we het Rad van Fortuin gespeeld bij studentenvereniging KSV’, zegt Welmoed. De hele week zijn er lootjes verkocht voor 1 euro en kon je ‘Serious Bananenbrood’ kopen in de Leeuwenborch. Het geld dat daarmee is opgehaald moet nog worden geteld.

Serious Request is een landelijke actie die dit jaar gehouden wordt in Breda. Twee dj’s laten zich zes dagen opsluiten in het Glazen Huis, om geld in te zamelen voor projecten van het Rode Kruis. Dit jaar wordt dat geld gebruikt om longontsteking bij jonge kinderen onder de 5 jaar tegen te gaan. Wereldwijd sterven hieraan bijna een miljoen kinderen per jaar.