WUR: overheid financiert groei niet (video)

Wageningen heeft meer geld van de overheid nodig om toekomstige groei van studenten op te kunnen vangen. Dat zegt woordvoerder Simon Vink. Hij reageert daarmee op een verhaal in het Financieele Dagblad. Daarin luiden technische universiteiten de noodklok.
Vincent Koperdraat

reactie Simon Vink

De technische universiteiten (TU Delft, de Universiteit Twente en de TU Eindhoven) en Wageningen University hebben zich verenigd in de 4TU. Bestuurder Victor van der Chijs ziet dat de enorme groei die de laatste jaren is ingezet en de schrale bijdrage van de overheid om die groei in goede banen te leiden, problemen gaat veroorzaken.

Gevolg kan volgens Van der Chijs zijn dat er meer studentenstops worden ingesteld en dat de positie van de technische universiteiten op mondiale ranglijsten onder druk komt te staan.

Het is trouwens niet de eerste keer dat Wageningen aan de bel trekt.

Meer lezen over dit onderwerp?