Derek Pan

Vlog: Breng aardappels naar China

Welk type aardappel hij wilde eten? Een aardappel is toch een aardappel? Dat dacht Derek voordat hij als student naar Wageningen kwam. Intussen weet hij beter.

Terug in China mist hij de grote diversiteit aan aardappelsoorten. In zijn nieuwste vlog neemt Derek ons mee naar de Carrefour Hypermarkt in China, waar maar drie soorten aardappels liggen. Ook laat hij zien hoe men in China aardappels klaarmaakt. En hij doet een oproep: kan één van de volgers van zijn vlog misschien zorgen dat er meer aardappelsoorten naar China komen?

Aardappeleter in China

Derek studeerde twee jaar in Wageningen, zat een jaar bij de Studentenraad en zocht een jaar een baan om als kennismigrant in Nederland te werken. Hij voelde zich hier thuis. In 2014 ging hij terug naar zijn geboorteland China, waar hij opnieuw moest wennen aan de cultuur. Hij woont en werkt in Shanghai. Derek leeft sinds zijn tijd in Nederland een beetje tussen twee culturen. Zijn vlog heet daarom: Pan in Neitherland.