Vijf nieuwkomers op longlist Teacher of the Year

Vijf docenten maken voor het eerst kans op de Teacher of the Year Award. Het gaat om Hannie van der Honing, Sonja Isken, Fred de Boer, Sander Gussekloo en Pim de Zwart.
Linda van der Nat

© Guy Ackermans

Deze vijf maken, net als elf andere docenten, kans om eind april de Teacher of the Year Award 2018 te winnen. Het Universiteitsfonds Wageningen (UFW) publiceerde de longlist dinsdag.

Van der Honing is docent bij Plantenwetenschappen, De Zwart bij Maatschappijwetenschappen. De Boer en Gussekloo zijn beiden universitair docent, respectievelijk bij Omgevingswetenschappen en Dierwetenschappen. Sonja Isken is opleidingsdirecteur bij Levensmiddelenmicrobiologie.

Ook dit jaar staan er traditioneel weer veel oud-winnaars en oud-genomineerden op de longlist. Op de vijf nieuwkomers na stond iedereen minstens één keer eerder op de lijst. Alle genomineerden op alfabetische volgorde: John Beijer, Fred de Boer, Henry van den Brand, Frits Claassen, Julia Diederen, Jessica Duncan, Maria Forlenza, Sander Gussekloo, Hannie van der Honing, Sonja Isken, Gert Peek, Arjen Rinzema, Ute Sass-Klaassen, Huub Savelkoul, Arie Terlouw en Pim de Zwart.

Begin april maakt de studentenjury van de Teacher of the Year Award 2018 bekend welke vijf docenten er op de shortlist komen te staan.

Alle genomineerden:

• John Beijer