Cultuur

Video: Chinese muziek geeft SweetPotato thuisgevoel

Het Chinese kwintet SweetPotato uit Wageningen bestaat binnenkort twee jaar. Zaterdag 14 november treden ze op in Wageningen.

De band vertolkt traditionele Chinese muziek op authentieke Chinese instrumenten zoals de Guzheng en de Erhu. Het spelen van deze muziek geeft hen niet alleen een thuisgevoel maar laat de Nederlanders ook kennis maken met de Chinese cultuur.

SweetPotato is ooit ontstaan tijdens een maaltijd waarin zoete aardappelen werden geserveerd. Welke instrumenten spelen ze en waar gaan de nummers over? De bandleden vertellen in deze reportage.

Zaterdagmiddag 14 november treedt SweetPotato op in de muziekzaal van Pieter Pauw (Costerweg75). Van de liederen wordt vooraf een vertaling van de tekst gegeven. Het concert begint om 16.00 uur, inloop vanaf 15.30 uur.Toegang: € 8.00- ; studenten € 6.00,- (incl. drankje). Reserveren kan via chinesemuziek@outlook.com; kaarten zijn ook te verkrijgen bij de zaal voor aanvang van het concert.