Studentenleven

Verslag van summer school in Azië

Drie Wageningse deelnemers aan de Netherlands-Asia Honours Summer School (NAHSS) schreven over hun ervaringen in Azië. Lees hier de verhalen van Romy van den Berg, Dennis Beemsterboer en Ruben van Dijk.
Koen Guiking

Foto: Dennis Beemsterboer (midden onder) in Hong Kong

Voordat Romy van den Berg naar Peking University vertrok dacht ze bij China aan babi pangang en Chinese studenten die erg hard en lang studeren (en daarom geregeld liggen te slapen in de universiteitsbibliotheek en dineren uit de magnetron op de eerst verdieping van Forum). Zelf heeft Romy nu ook een plekje gevonden om af en toe een powernap te doen, schrijft ze in haar verslag. Een foto is bijgevoegd. Over het Chinese eten is Romy ook erg te spreken. Dus ook daarvan stuurt ze een set foto’s mee.

Ook gefascineerd door de eetcultuur is Dennis Beemsterboer. Hij recenseert de summer school alsof het een driegangendiner betreft. Dennis maakte veel foto’s en beschrijft hoe hij vijf weken lang genoot van Hong Kong en nu ‘als toetje’ in Shanghai is, waar het een stuk drukker is dan in Hong Kong.’Mijn smaakpupillen moeten nog wat wennen aan het nagerecht, dat opzichzelfstaand ook weer haar charmes heeft.’ Dennis hield trouwens ook een blog bij de afgelopen weken.

Ruben van Dijk verwonderde zich de afgelopen weken over de zeer behulpzame Taiwanezen. ‘Al is deze hulp in weinig gevallen echt nodig want alles is tot in de puntjes georganiseerd’, schrijft hij. Hij studeerde in de stad Taipei, maar trok er veel op uit om ook de rest van het prachtige eiland te bewonderen.

Eerder verschenen