VVD: snel 10 miljoen extra naar Wageningen

VVD en D66 in de Tweede Kamer willen snel een oplossing voor het probleem dat de Universiteit Wageningen nu onvoldoende geld krijgt voor het stijgende aantal studenten.
Albert Sikkema

De twee partijen houden een amendement achter de hand waarin voor de Rijksbegroting van 2015 10 miljoen euro wordt overgeheveld van het ministerie van OCW naar het ministerie van EZ, stelde VVD-Kamerlid Mark Harbers vanmiddag tijdens de Algemene Financiele Beschouwingen van de Tweede Kamer. Hij wil dit ‘nijpende probleem’ deze week oplossen door de overheveling van geld van het ene naar het andere ministerie. Maar de structurele oplossing voor de komende jaren moet uit de begroting van het ministerie van Economische Zaken komen, vindt Harbers.