Update: Brandje op Dijkgraaf-flat

Vanmiddag om 15.00 uur brak er brand uit in de studentenflat op Dijkgraaf in Wageningen. Een persoon raakte gewond. Een uur later gaf de met groot materieel uitgerukte brandweer het sein brandmeester.

De oorzaak van de brand is nog onduidelijk. De brand bleef beperkt tot een kamer op de vierde verdieping. De brand was alleen te merken aan een roetpluim aan de buitenzijde van de kamer en rubber stank. Maar de brandweer, die het vuur snel onder controle had, kwam met veel materieel naar de sterflat, omdat de angst bestond dat de brand zou overslaan naar bovenliggende verdiepingen. De flat telt 18 verdiepingen.

UPDATE: De brand brak uit in de een kamer op de vierde verdieping. De bewoonster zelf is met lichte (vermoedelijk eerstegraads) brandwonden afgevoerd naar het ziekenhuis, zo verklaarde een woordvoerder van de brandweer. Ook meldde hij dat er op de afdeling negen andere kamers tijdelijk onbewoonbaar zijn door hitte- en rookschade. De brandweer heeft rookventilatoren ingezet en doet koolstofmonoxide metingen. Zodra het veilig is mogen studenten weer naar binnen. Voor studenten wiens kamer tijdelijk onbewoonbaar is wordt noodopvang geregeld. Idealis en de gemeente zoeken samen naar een oplossing hiervoor.