Studentenleven

Universiteit lanceert app voor E-Wallet

Wageningen UR heeft de MyInepro-app voor het E-Wallet systeem gelanceerd. Hiermee kunnen studenten hun studentenkaart makkelijker beheren.

De nieuwe MyInepro-app (Foto: Ronald van Drie)Met de app voor de telefoon of tablet kan elke student nu onder meer geld op de kaart zetten. WageningenUR heeft gekozen voor een app voor het E-Wallet systeem om het betaalsysteem makkelijker te maken. Naast het opladen van de kaart laat de app ook een overzicht van de gemaakte kosten zien en kunnen printopdrachten aangepast worden. Een student kan nu via zijn telefoon of tablet de kaart opladen met de MyInepro-app. Via Ideal of PayPal kan 10 tot en met 50 euro op de kaart gezet worden. En printopdrachten kunnen via de app gewijzigd worden in bijvoorbeeld aantal prints of kleur.René de Koster van IT informatie systemen: ‘Deze app maakt het een stuk makkelijker voor studenten om te werken met E-Wallet.’ Vorig jaar registreerde de universiteit 15.703 geldopwaarderingen voor het systeem. 7242 Studenten maakten gebruik van de E-Wallet in 2015.